Lejr 7 - Påruplejren


Påruplejrens vigtigste regel er, at alle skal have det sjovt – børn såvel som frivillige! Vi har en del erfarne hjælpere og en flad ledelsesstruktur. Alle hjælpere er med til at bestemme, hvad vi laver på lejren – jo mere energi, du lægger i det, jo større indflydelse og ansvar får du. Vi lægger stor vægt på det sociale sammenhold i hjælpergruppen og arrangerer f.eks. aftenhygge for de voksne, når børnene er lagt i seng. Som noget særligt på Påruplejren har vi en ønskedag, hvor børnene selv bestemmer hvad der skal ske. Vi har et kanon godt og erfarent køkkenhold, som sørger for alle måltider, mellemmåltider og endda klarer opvasken for os!  

Lejrstedet har gode udefaciliteter med flere bålpladser, fodboldbane, svævebane, skov mv. Vi plejer også at have en del aktiviteter uden for lejren, fx svømmehal, telttur, biograf, forlystelsespark osv.

Lejrstedet og området

Sengekapacitet er 72 personer.
Der er 17 tønder land med teltplads, fodboldbane og svævebane. Det er et naturskønt område.

Indstil barn/børn til denne lejr

Kender du et barn, som gerne vil med på denne lejr, så kontakt din lokale Røde Kors afdeling (https://www.rodekors.dk/afdelinger) eller familieafdelingen i din kommune, og hør, om de sender børn/unge afsted på lejr.

Det koster 3.300 kr. at deltage på ferielejr og kun i særlige tilfælde har vi børn/unge som får en plads udenom vores indstillere.

Indstil til børnelejr

Her indstiller du et barn (7-13 år) til en børnelejr. Vælg din kommune på listen.
Læs mere om de enkelte ferielejre


Indstil til ungdomslejr

Her indstiller du en ung (14-17 år) til en ungdomslejr. Vælg en ungdomslejr på listen.
Læs mere om de enkelte ferielejre

Indstil barn til denne lejr

Dette er en lejr for børn i alderen 7-13 år


Information om lejren

Uge
Lejren afholdes i uge 29 i 2024, fra den 13.-21. juli for frivillige og 14.-20. juli for børn

Forberedelsesweekend
Forberedelsesweekenden afholdes d. 3.-5. maj. Det er obligatorisk at deltage denne weekend.

Evalueringsweekend
Evalueringsweekenden afholdes 27.-29. september. Det forventes, at man deltager i denne weekend.

Antal børn
70

Antal hjælpere
Cirka 40 (inkl. lejrledelse og køkkenhold)

Kontaktinfo på lejrledelsen

Kontakt Påruplejrens lejrledere på Paaruplejren@urkmail.dk
 
Lejrleder Emma Sólja Bertelsen
51 16 22 92
 
Signe Kær Bennetsen
23 32 62 50
 
Lejrleder Gustav Lange
40 86 22 97
 
Lejrleder Johan Almdal
50 92 45 28
 
Kontakt Påruplejrens børnekoordinatorer på fl7.leder1@rodekors.dk.
Børnekoordinator Agnete Boelsmand 
23 67 78 10
 

Lejrens adresse
Paaruplejren, Silkeborgvej 19,
7442 Engesvang

Lejrens CVR nummer
31721199