Lejr 7 - Påruplejren

 

Påruplejrens vigtigste regel er, at alle skal have det sjovt!

Vi er 40 søde voksne, som glæder os helt vildt til at komme på lejr med jer. Vi planlægger aktiviteter og laver lækker mad. Og vigtigst af alt elsker vi bare at hygge, fjolle, spille, og få vilde oplevelser sammen med de seje lejrbørn. I løbet af ugen plejer vi at tage på ture, blandt andet i biografen, svømmehallen og Djurs Sommerland.

Påruplejren ligger langt ude i skoven med plads til bålhygge, smuglerleg, fodboldkamp og afslapning. Og er man til sus i maven, kan man tage en tur på vores kæmpesvævebane.

Som barn på Påruplejren kommer du i en puttegruppe med tre jævnaldrende børn. Man sover på værelse, i sovesal eller i telt sammen med sin puttegruppe. I får en ”putter”, der siger godnat hver aften, måske med en historie eller et spil UNO. Putteren er også den voksen, der kender dig bedst og som du altid kan gå til for hjælp.

En  typisk dag på Påruplejren ser sådan her ud:

  • Morgenmad
  • Formiddagsaktivitet eller tur ud af huset
  • Frokost
  • Eftermiddagsaktivitet eller tur ud af huset
  • Aftensmad
  • Workshops og fri leg
  • Lejrbål hvor vi holder konkurrencer og synger Pårupsangen
  • Putning

Vi håber, vi ses på Påruplejren!

Frivillig på Påruplejren

Som frivillig på Påruplejren er du med til at forme lejren. Alle er med til at bestemme, hvad vi laver på lejren – jo mere energi, du lægger i det, jo større indflydelse får du. Vi lægger stor vægt på frivilligfællesskabet og arrangerer aktiviteter om aftenen efter børnenes sengetid og til gensynsarrangementer i løbet af året.

Som frivillig kan du have to forskellige roller: Hjælper, der er sammen med børnene hele dagen eller Køkkenhjælper, der laver mad noget af dagen og er ude med børnene resten af tiden. I køkkenet er der altid snoller, god musik og godt selskab, så du kan godt glæde dig til din første køkkenvagt.

Lejrstedet og området

Sengekapacitet er 72 personer.
Der er 17 tønder land med teltplads, fodboldbane og svævebane. Det er et naturskønt område.

Indstil barn/børn til denne lejr

Kender du et barn, som gerne vil med på denne lejr, så kontakt din lokale Røde Kors afdeling (https://www.rodekors.dk/afdelinger) eller familieafdelingen i din kommune, og hør, om de sender børn/unge afsted på lejr.

Det koster 3.300 kr. at deltage på ferielejr og kun i særlige tilfælde har vi børn/unge som får en plads udenom vores indstillere.

Indstil til børnelejr

Her indstiller du et barn (7-13 år) til en børnelejr. Vælg din kommune på listen.
Læs mere om de enkelte ferielejre


Indstil til ungdomslejr

Her indstiller du en ung (14-17 år) til en ungdomslejr. Vælg en ungdomslejr på listen.
Læs mere om de enkelte ferielejre


Information om lejren

Uge
Lejren afholdes i uge 29 i 2025, fra den 12.-20. juli for frivillige og 13.-19. juli for børn

Forberedelsesweekend
Forberedelsesweekenden afholdes d. 25.-27. april 2025. Det er obligatorisk at deltage denne weekend.

Evalueringsweekend
Evalueringsweekenden afholdes 12.-14. september 2025. Det forventes, at man deltager i denne weekend.

Antal børn
70

Antal hjælpere
Cirka 40 (inkl. lejrledelse og køkkenhold)

Kontaktinfo på lejrledelsen

Kontakt Påruplejrens lejrledere på Paaruplejren@urkmail.dk
 
Lejrleder Emma Sólja Bertelsen
51 16 22 92
 
Lejrleder Gustav Lange
40 86 22 97
 
Lejrleder Johan Almdal
50 92 45 28
 
Lejrleder Iris Hansson 
52 99 49 45
 
Kontakt Påruplejrens børnekoordinatorer på fl7.leder1@rodekors.dk.
 
Børnekoordinator Iben Ryberg
93 94 11 18
 

Lejrens adresse
Paaruplejren, Silkeborgvej 19,
7442 Engesvang

Lejrens CVR nummer
31721199